3 gratis on-page SEO tips
For mange er søgemaskineoptimering, også kaldt SEO, en selvfølge. For andre er SEO stadig lidt af et mysterie. De har hørt om det, men ved ikke helt hvad det gør. I dette indlæg vil vi komme ind på hvad SEO er, og hvorfor det lige er så vigtigt for din virksomhed.
Hvad er SEO?
SEO står for søgemaskineoptimering. Kort sagt er målet at opnå den bedste placering på søgemaskinerne såsom Google. Man ønsker at opnå placeringerne de steder hvor kunderne søger. Når en potentiel kunde for eksempel søger på “Autoværksted Ikast” på Google, ønsker mekanikeren Bo at hans autoværksted vises som det første.
Bo ved at alle søger på google hvis de mangler noget, og det er derfor vigtigt at han rangerer højt på første side når kunderne søger efter et lokalt autoværksted. Tænk lige over det: Hvor tit søger du selv på Google når du mangler noget? Nyt fjernsyn, ny computer eller en ny bil. Der bliver lavet over 4,5 mia. søgninger hver dag på Google, hvorfor skulle din virksomhed ikke have en bid af kagen?
Topplacering på Google – Derfor er SEO vigtigt!
Nu ved vi, at det går ud på, at rangere højt fordi mange søger på Google, når de mangler noget. Hvorfor er det så vigtigt at have topplaceringerne på Google? Virksomheder skal rangere højt på de søgeord, som de potentielle kunder bruger, da det skaffer flere kunder!
I følge et studie lavet af Advanced Web Ranking, modtog dem der rangerede på første pladsen, 38% af klikkene på computeren og knap 30% på telefonen. Anden pladsen modtog 19% på computeren og 18% på telefonen. Tredje pladsen fik omkring 11% af klikkene på begge platforme.
På grund af dette er søgemaskineoptimering så vigtigt. Virksomheder bør anvende denne markedsføringsstrategi, for at opnå højere rangeringer og skaffe flere kunder. Uden topplaceringer, hvordan skal folk så finde dig? Betalte Google-reklamer (Adwords) eller Facebook annoncering? Søgemaskineoptimering er en længere proces, der sikrer din virksomhed gode placeringer på Google i en meget længere periode, end de betalte annoncer. SEO sikrer din fremtidige online placering, også når du stopper søgemaskineoptimeringen – Annoncerne sikrer en god placering, lige indtil du stopper med at betale.
Hvordan laver man så SEO?
Man kan dele søgemaskineoptimering op i to dele. On-page og Off-page. Nu bliver det måske en smule nørdet – Beklager!
On-page SEO: Her optimeres selve hjemmesiden. Dette er blandt andet indholdet, titler, beskrivelser og meget mere! Her indgår farten på hjemmesiden også. Alle disse faktorer skal altså være på plads, for at opnå en bedre placering.
Off-page SEO: Her optimeres alt udenfor hjemmesiden. Denne del er sværere og mere kompliceret. Her handler det om “link building” og de sociale medier. Man prøver altså ved hjælp af andre sider og links, at “fortælle” Google, at hjemmesiden er god og relevant.
Bør min virksomhed anvende SEO?
Det varierer naturligvis fra virksomhed til virksomhed hvorvidt SEO er vigtigt eller ej. Hvis du ejer en virksomhed og folk har mulighed for at søge efter dine produkter eller ydelser, så er det klart en mulighed for at fremme din forretning. Søgemaskineoptimering er en langtids investering og en kompliceret process som mange virksomheder søger hjælp til. Få hjælp til SEO her eller spørg SEO eksperterne til råds.
Mere viden om markedsføring…
Start webshop
Få en komplet guide herØnsker du at starte en webshop?Er du træt af at miste omsætning på kun at have åbent fra 8-16? Eller ønsker du at starte en helt ny virksomhed op, men du har ikke lyst til at skulle have faste omkostninger til husleje? Så er løsningen: Lav en...
Facebook Konkurrenceregler: Den Ultimative Guide 2020
Facebook konkurrence: Den ultimative guide 2020Opdaterede Facebook Konkurrenceregler 2020. Vil du køre en Facebook konkurrence? Vent! Læs med helt gratis hvad du skal huske, inden du laver din konkurrence. Hvorfor egentlig en Facebook konkurrence?...
Få mere trafik på din side med disse 3 tips
3 konkrete tips til mere trafik Du har købt et domæne, og du har en flot hjemmeside – men hvad så? Du tænker måske, at det nu vælter ind med besøgende. Men bare fordi du har en fin butik, betyder det jo ikke, at kunderne har hørt om dig. Ligesom fysiske butikker skal...