fbpx

Få en komplet guide her

Ønsker du at starte en webshop?

Er du træt af at miste omsætning på kun at have åbent fra 8-16? Eller ønsker du at starte en helt ny virksomhed op, men du har ikke lyst til at skulle have faste omkostninger til husleje?

Så er løsningen: Lav en webshop.

Men hvordan starter man en webshop?

Bare rolig! Det hjælper vi dig selvfølgelig med.

Læs med her – vi guider dig gennem din opstart af webshop, så du er sikker på at huske det hele.

Start webshop – Hvad skal jeg gøre?

Du skal selvfølgelig først og fremmest sørge for, at dine kunder har nemt ved at finde dig. For ellers nytter det jo ikke noget at arbejde hårdt på at lave en ny webshop…

Så derfor er det vigtigt, at du begynder med at lave dit domænenavn.

Men hvad er nu det?

Domænenavnet er det, der står allerøverst på din browser – det kan for eksempel være ”dinoptimering.dk”.

 

Når du skal fastlægge domænenavnet ved start webshop, så er det virkelig vigtigt, at det minder om navnet på din virksomhed. Eksempelvis skal du ikke lade dit domænenavn være ”bl154hjg.dk”. For så ville dine kunder jo ikke vide, hvad de skulle søge på for at finde frem til netop din webshop.

 

Et underligt domænenavn kan også skade troværdigheden… Og det er i den grad ikke noget, der kommer din virksomhed til gavn, hvis dine kunder begynder at tvivle på din webshop.

 

Husk derfor at fastsætte et relevant domænenavn ved opstart af webshop.

 

Vi har et par gode råd til dig, så du ikke ender i en dårlig situation, hvor dine kunder ikke kan finde din webshop:

  • Lav domænenavnet så kort som muligt, så bliver det nemmere for kunderne at finde din webshop.
  • Brug ikke bogstaver som æ, ø, å og é, fordi det kan sætte en stopper for de udenlandske kunder, der så ikke vil kunne søge på dit domænenavn.
  • Undgå at bruge tegn såsom %, &, – samt !.
  • Domænenavnet skal kunne ende med både .dk og .com – hvis du selvfølgelig ønsker, at din webshop også skal kunne bruges af udenlandske kunder.
  • Til sidst skal du også huske, at domænenavnet skal lyde godt

 

Har du nu lavet et domænenavn, der overholder de gode råd?

Så har du taget dit først skridt på vej mod en ny webshop.

Lav en webshop, hvor farvevalget spiller

Skal der være mange farver på din webshop? Eller skal den være helt sort og hvid?

Farvevalget har stor betydning for, hvad kunderne synes om din side. Det er derfor vigtigt, at du vælger farver, så det passer til din virksomhed, din målgruppe og dine ydelser.

Men hvordan starter man en webshop med det rigtige farvevalg? Det er svært at finde nøjagtig de farver, der passer bedst… Men vi kan selvfølgelig også her give dig nogle gode råd til, hvad du skal huske.

 

I dit logo har du sikkert en eller to dominerende farve – brug også dem til din webshop! På den måde ved dine kunder nemt og hurtigt, hvem webshoppen tilhører.

 

Men det er dog ikke alle farve, der ser lige spændende ud. En webshop, der er helt sort og hvid, er altså ikke særlig spændende at kigge på. Det er derfor et no-go at have en helt sort og hvid webshop. Derimod skal du: Start en webshop med indbydende farver, der er gennemgående for hele din webshop.

 

Åh nej, et sort-hvid tema på webshoppen var min plan…

Bare rolig – du kan nemt finde en farve, der passer perfekt. Du skal bare overveje, at farven skal passe til din branche og din målgruppe. Hvis din virksomhed eksempelvis sælger børnelegetøj, så lav en webshop med lyseblå og lyserøde farver. Så er du garanteret at kunderne bliver fanget øjeblikkeligt.

Farverne er på plads,
men hvordan opsætter jeg en ny webshop?

Der er jo ingen grund til at opfinde den dybe tallerken igen… I stedet kan du jo kigge på andre webshops og få inspiration derfra. Konkurrerende virksomheder kan være en rigtig god idé at starte med at tage et kig på. Men det er ikke kun virksomheder indenfor samme branche, der kan være inspirerende.

Generelt er det en god idé at kigge på forskellige webshops for at se, hvad der fungerer godt – og herefter start webshop ud fra det.

Frem med papir og blyant

Nu har du sikkert hovedet fyldt med gode idéer til, hvordan din webshop skal se ud. Og så er det jo bare med at komme i gang. Men før du prøver at sætte det hele op direkte inde i programmet, så bør du nok lige stoppe op i to sekunder. I stedet har vi et godt råd til dig: Lav din egen webshop med papir og blyant.

Forsøg nu med at tegne, hvordan din webshop skal se ud. Så finder du nemlig ud af, hvor mange ting du skal overveje:

–          Hvilken skrifttype skal jeg bruge?

–          Hvilket udtryk skal min hjemmeside give?

–          Skal jeg have tydelige kanter eller bløde buer på mine tekstbokse?

 

Lav din egen webshop, så tingene nævnt ovenfor er gennemgående på hele webshoppen. Rød tråd igennem alt er det allervigtigste! Det vil dine kunder huske dig for – eller vigtigere er, at de i hvert fald vil huske, hvis der ikke er nogen rød tråd.

 

Når din skitse sidder lige i skabet, så start din egen webshop i programmet. Så er det jo bare spændende, om det ser lige så godt ud i virkeligheden, som udkastet gjorde. Men hvis ikke, så frygt ej – du kan jo altid se inspiration fra andre webshops igen og omdesigne din egen webshop, indtil du er helt tilfreds med den.

Psst… Det her virker!

Vi ved, at opstart af webshop kan være svært. Men vi har samlet os en del erfaringer, og dem deler vi glædeligt med dig:

Over folden

Lav webshop hvor det vigtige er over folden. Det vil sige, at man skal kunne se alt det vigtige ved første øjekast, uden at man behøver at scrolle ned. Så er du nemlig sikker på, at kunderne fanger budskabet med det samme.

e

Hick-Hyman

Husk Hick-Hymans Lov. Det er en lov, der siger, at få muligheder gør det nemmere at vælge. Du skal derfor ikke lave en webshop, hvor der hele tiden er mange forskellige muligheder, som kunderne skal vælge imellem – for så gider kunderne til sidst ikke mere… I stedet start en webshop, hvor mulighederne holdes på et minimum.

Z

Konverter

Alt skal rette sig mod at konvertere besøgende til kunder. Det er altså vigtigt, at både tekst, billeder og andre illustrationer retter sig mod, at kunderne skal købe din ydelse.

Modsatte farver

Knapper, som eksempelvis ”Køb nu”, ”Læg i kurven” eller ”Kontakts os her”, skal være tydelige! Det er vigtigt, for det er jo de knapper, der gør, at besøgende rent faktisk bliver til kunder. Hmm, hvordan bliver knapperne tydelige? Lav en webshop, hvor knapperne har direkte modsatte farver af resten af hjemmesiden. Så er du nemlig sikker på, at kunderne nemt og hurtigt ser dem.

Menuen skal være appetitlig

En overskuelig menu er guld værd!

Nu har vi lige snakket om Hick-Hymans lov – og den er i den grad også vigtig her.

Start en webshop, hvor menuen har muligheder. Men mulighederne skal så til gengæld også være fyldestgørende. Det vil sige, at de muligheder, som kunderne skal møde i menuen, skal dække over alle ydelser, som din virksomhed tilbyder. Ellers bliver kunderne bare forvirret… Og det vil du jo helst ikke risikere.

Start din egen webshop

Din webshop skal vel ikke ligne alle andres webshop? Nej, selvfølgelig skal den ikke det! 

Men hvordan starter man en webshop, der adskiller sig fra andres webshop? Det er ekstremt vigtigt, at du husker at lægge fokus på personlighed og storytelling på din side. Kunderne er vilde med, at de føler, at de nærmest kender dig, der står bag hjemmesiden. Men hvordan sikrer man sig det?

Ved opstart af webshop er det selvfølgelig vigtigt at sætte sit eget præg på webshoppen hele vejen igennem, så den røde tråd viser din stil.

Det en god idé at lave en side som ”Hvem står bag?”.

Skriv her gerne om dig som person, og hvorfor du startede virksomheden – så kan kunderne endnu nemmere forstå formålet med din webshop. Herigennem opnår dine kunder også et tilhørsforhold til dig – og det er jo smart! For så er der større sandsynlighed for, at kunderne kommer tilbage til din webshop, når de har det samme behov en anden gang.

 

Indholdet er nøglen til succes

Men selvom du har skrevet en perfekt og fyldestgørende side om dig og virksomheden, så er det desværre ikke nok… Her har vi samlet tre hurtige, du altid skal huske!

  • Vær personlig i dine tekster. Du skal derfor føre din og din virksomheds personlighed fra siden ”Hvem står bag?” ind i alt andet tekst, som du skriver på din webshop. Så kan du være sikker på, at kunderne husker dig, når de forlader din side – smart!
  • Lav en webshop med rigtige billeder. Det er smart at få taget nogle billeder af dig, dine produkter og dine omgivelser – for så føler kunderne igen at de kommer tættere på dig.
  • Stavefejl er et turnoff. Sørg for at få rettet din webshop igennem for stavefejl! For ellers kan du desværre risikere, at kunderne bliver irriteret, hvis det for eksempel gør teksten sværere at læse… Og det er selvfølgelig ikke værd at risikere.

 

Det kedelige skal også være opfyldt…

Nu spiller indholdet maks., og så er du vel bare klar til lancering af din webshop?

 

Men hov, vent! Der er desværre også nogle lidt mere kedelige ting, der skal være opfyldt, før du kan gå online med din webshop.

Opret en webshop, der opfylder de krav, som din betalingsudbyder har. Det kan for eksempel være, at du skal vise dine betalingsmuligheder på hjemmesiden, at der er cookiemeddelelser, en samtykkeboks eller noget helt andet. Det er i hvert fald vigtigt, at du overholder de krav!

Pyha en omgang!

Nu har vi givet dig en masse tips og tricks, til hvad du skal huske ved opstart af webshop. Men hvordan starter man sin egen webshop? Det kan stadig være et stort spørgsmål selv efter en gennemgang.

Men bare rolig! Vi hjælper dig gerne på vej.

Hos DinOptimering giver vi lige nu en gratis gennemgang af dine muligheder for en ny webshop. Det kan enten være gennem e-mail, et videoopkald eller et møde – alt efter hvad du foretrækker. På den måde kan vi høre dine idéer til webshoppen, og så kan vi herudover hjælpe dig med at pointere de ting, du mangler at tage højde for – Helt gratis.

 

Vi hjælper dig derfor med at besvare spørgsmålet ”Hvordan starter man en webshop?”. Og vi sikrer herudover, at din webshop overholder forskellige krav. Men vigtigst af alt så giver vi dig en gennemgang af, hvordan du på din webshop kan konvertere besøgende til kunder.

Drop bøvlet og få en nem webshop løsning!

Lyder det stadig lidt svært selv at skulle stå for webshoppen? Og selv at skulle implementere det hele i et program? Beregn en pris på en webshop på 30 sekunder her.

 

I stedet for selv at stå med bøvlet med at få opsat en webshop, der dur til noget, så kan du få en nem webshop løsning hos DinOptimering. Vi sørger for, at webshoppen er helt i overensstemmelse med dine krav.

KOM I GANG

0$

Tillykke! Prisen er i din mail.

Hvor stor er din virksomhed?

Ny, veletableret eller stor?

Du skal vælge noget for at fortsætte

NÆSTE

Beregn din pris på 30 sek.

Hvem vil du sælge til?

Du skal vælge noget for at fortsætte

NÆSTE

Et eller flere sprog

F.eks. dansk, engelsk osv.

Du skal vælge noget for at fortsætte

NÆSTE

Hvem skal vi sende prisen til?

Summary

BeskrivelseInformationAntalPris
Rabat :
Total :

FÅ PRISEN NU

 

Igennem et opkald eller et møde hos DinOptimering finder vi i fællesskab ud af, hvordan din webshop skal se ud, hvad den skal indeholde og alt det andet. Hele forløbet vil foregå i løbende dialog, og du er derfor sikker på, at alt bliver lige sådan, som du gerne vil have det.

 

Fordele ved en nem webshop løsning hos DinOptimering:

  • Vi har erfaring, og vi ved, hvad der virker på en webshop.
  • Du slipper for at stå med tekniske problemer.
  • Du sparer tid.
  • Brugervenlighed hele vejen igennem. Også bagefter når du selv får overdraget webshoppen, sørger vi for, at løsningen er let at anvende for dig.
  • Vi har ingen binding.

 

Kontakt os her. Så hjælper vi dig med opstart af webshop.

Start din webshop her

Mere viden om markedsføring…

Få mere trafik på din side med disse 3 tips

Få mere trafik på din side med disse 3 tips

3 konkrete tips til mere trafik Du har købt et domæne, og du har en flot hjemmeside – men hvad så? Du tænker måske, at det nu vælter ind med besøgende. Men bare fordi du har en fin butik, betyder det jo ikke, at kunderne har hørt om dig. Ligesom fysiske butikker skal...

En bedre webshop med CTA

En bedre webshop med CTA

En bedre webshop med CTA Du har nu en perfekt webshop løsning og trafik på siden. Men hey! Hvorfor klikker de ikke videre fra forsiden? Afvisningsprocent - Afvist af brugeren ænk over dette.. Hvis du besøger en hjemmeside og ikke finder det du søger med det samme,...

Tjen penge på jeres hverdag – Skriv blog!

Tjen penge på jeres hverdag – Skriv blog!

Tjen penge på jeres hverdag - Skriv blog! ”Min hverdag er da kedelig og ligegyldig” Når vi foreslår, at skrive blog får virksomhederne hurtigt store øjne og benene på nakken. Skræmmende tanker om Fie Laursen og Jeanette Ottesen, der skriver om tøj og baby seler, er...